» Division III omgång 1 140504

Som jag nämnde här har ju Nisse debuterat lokalt och vi hade turen att få göra det på hemmaplan vilket säkert gav lite extra trygghet för oss båda. Till skillnad från när vi var iväg på pay and ride'n var allt runt omkring så mycket mer intensivt nu och det påverkar självklart, även om jag tyckte att han var hur duktig som helst ändå lillkillen, det är inte alltid så lätt att vara liten ♥
 
Ett mål jag har haft med vår träning sedan i vintras är att rida en plats i division III-laget, och eftersom vi lyckats med det var det inte bara individuell start under dagen utan också lagstart. Därför red vi LC:2 och LB:1, med LC'n som lagklass för vår del. Det här med lag är roligt tycker jag. Att komma till en tävlingsplats där man vet att fem lagkompisar väntar och att få samarbeta så ger lite extra feeling under dagen, och som ni vet sedan tidigare är jag ju mycket för just känslan när jag rider hihi.
 
LC:2
Oj oj vilken morgon jag hade innan första starten. Trots att jag inte hade någonting att stressa över och hade en detaljerad plan över hur jag skulle lägga upp morgonen var hela min kropp i uppror. Inombords kändes det som om en tornado drog runt och jag hade ren stresspanik - så konstigt! Jag kände mig jätterörig och det enda jag ville var att få sitta upp på Nisse så jag kunde slappna av. Och mycket riktigt, när jag väl skrittade fram var det som om allt rann av och jag kände mig kolugn igen. Skumt.
 
Framridningen gick i ridhuset och där försökte jag hitta en enkel känsla. Jag ville att han skulle vara kvick för hjälperna men lugn i psyket, och framförallt tycka det var roligt.
 
Ute på tävlingsbanan kunde vi hålla samma tanke ganska bra, bortsett från att piloten red lite halvdåligt stundtals. Läxan jag lärde mig var att rida varenda steg och vara mer noggrann med detaljer. Men Nisse skötte sig jättefint. Han lyssnade på mig, höll fokus trots allt ståhej runt omkring och gjorde en riktigt bra runda. Resultatet blev lite mer än 64% och precis utanför placering.
 
LB:1
Efter en lååång väntan på över tre timmar mellan klasserna var det dags att värma upp igen och den här gången kändes han riktigt fin redan från början, så det blev bara en kortis i ridhuset och sedan skritt ute för att ladda upp.
 
Till den här klassen hade jag tagit åt mig från LC'n och red mycket bättre själv. Det resulterade i en liten grå kille som även han höjde ribban ett steg och gjorde en bättre runda. Jag tror vi hade två eller tre lite större missar men annars är jag jättenöjd. Även här fick vi lite över 64% och var strax utanför placering. Det ser jag som en klar förbättring, vi red ju ändå ett svårare program.
 
Summa summarum av tävlingsdagen blir en stor guldstjärna till Lilla grå. Han var så duktig under hela dagen och presterade verkligen över förväntan. Älskade lilla busen! ♥
 
 LB'n var det som fångades på film den här dagen och det är mamma som är snäll och står bakom kameran. Hoppa fram till 1.50 ungefär för att komma direkt till starten! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback