» Onsdagar är föreläsningsdagar


Imorse tog jag campusbussen från ett regnigt Norrköping till ett lika regnigt Linköping. Men det är ju ganska mysigt ändå? Jag är faktiskt lite glad för att hösten har kommit på riktigt nu och jag får gosa i min nya halsduk och i tjocka kläder. Det enda som saknas är ett par ordentliga skor till hösten och vintern, om jag lyckas hitta några till mina problemfötter vill säga.

Hur som helst. Jag har börjat komma in i rutinerna ordentligt nu och få ordning på skola, jobb, hästar och privatliv. Lite flängigt blir det, men jag fungerar ju som bäst när vardagen är snudd på för full så  jag trivs bara bättre och bättre! Igår fick jag dessutom flera ordentliga timmar i stallet med Nisseman och en ny liten hästapålle och det är som alltid balsam för själen. Nisse börjar komma igång ordentligt nu efter sin hältperiod och blir i och med det mer och mer sig själv, dvs busigare och busigare. Men det är ju trots allt hans charm hihi!

I skrivande stund har jag drygt två timmar kvar innan jag tar bussen hem. Där väntar middagslagning och troligen lite husstäd innan jag tänker prova lite nya recept av sötare karaktär ;) Om vädret inte är för bråkigt tar jag mig kanske ut och springer en runda, men troligen inte. Förra veckan var det tugnt som tusan att masa sig runt 5 km efter att ha frusit hela dagen (det är svinigt kallt i aulan vi håller till i hela onsdagarna) och då var vädret fantastiskt! Så frusen tjej och regn blir nog ingen bra kombination... Men den som lever får se!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback