» Mörkerpremiär

Det känns som att det var väldigt länge sedan jag skrev ordentligt om Nisse, senast var ju när han precis dragit på sig två ganska fula sår varav det ena var en hovspricka. Som tur var läkte det både fint och fort och han hade inga som helst men av det. När jag var i Tandådalen över sportlovet hade han ju vilovecka och när jag kom hem igen var han riktigt fräsch och fin. Snuvan och hosta han dragit på ett tag var då helt borta och han kändes mogen i psyket när han hunnit smälta det vi jobbat med sista tiden. Det var alltså precis vad han behövde :)
 
Igår kunde vi lägga en ny erfarenhet till vår meritlista - uteritt i mörker. Efter jobbet begav vi oss ut i en kolsvart skog med Bella som handhäst tillsammans med Rebecka på Mimmi och min lilla stjärna fortsätter att imponera! Han sa inte ett ljud om mörkret och våra pannlampor som guppade upp och ned utan skötte sig precis lika fint som vanligt i skogen. Den dagen han gör något riktigt tokigt kommer jag bli väldigt förvånad, så bra som han sköter sig nu...
 
Nu är det full fart framåt som gäller igen! Vi har massor spännande inplanerat, till exempel två dressyrträningar den här veckan, den första idag och den andra på torsdag. Ordentligt dressyrtrim är det som gäller från och med nu, blandat med varierat arbete såklart, men jag har gjort något småbusigt hihi. Jag har nämligen råkat klicka på lite knappar i TDB och anmält oss till vår första tävling på bortaplan! Den siste mars åker vi till Vikbolandet och rider två klasser på en pay and ride, sååå spännande :) Det känns som ett alldeles lagom första äventyr och jag är fruktansvärt taggad och spänd på att se vad vi går för och var vi är om en månad. Spännande som sagt!
 
Nu måste jag rusa. Gymmet står först på schemat innan det blir stall och sedan jobb fram till 21:30. Let's do this! :)
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback