» Svettigt värre

Både igår och idag har Nisse gått två ganska hårda pass i ridhuset och gjort det med en härlig inställning!  Han är riktigt ambitiös den lille grå och det är alltid kul att jobba med honom, även när han har sina kaosiga busdagar haha.
 
Igår tog vi tag i dressyrtrimmandet ganska ordentligt och genomförde ett lite knepigt men bra pass med mest krav hittills. Nu är det dags att börja jobba oss ifrån bebisridningen (va hårt det lät...) och bli vuxna och det påbörjades med jobb på mittvolten igår. Jag fick för första gången känna på lite ordentliga protester från Nisse men när allt stämde var min känsla helt grym - gud vad jag har saknat det, att få den där härliga ridkänslan som uppstår när allt klaffar. 
 
Idag tränade vi istället på övergångar och framförallt galoppfattningar. Galoppen är något som jag har varit lite försiktig med tills nu och bara tränat på litegrann. Men nu ska vi ju som sagt sätta igång med hårdträningen och då kan vi inte smita undan längre... ;) Så galoppfattningar stod på dagens schema och för att summera dagens pass kan jag säga att vänsterfattningar var svåra,  högerfattningar lätta och att det finns en väldigt stor galopp i grabben. En stor fördel!  :) 
 
Imorgon är det vila som gäller eller eventuellt lite lätt busarbete i ridhuset på kvällen när jag slutat jobbet. Nu är han så pigg och fräsch igen så det gäller att hålla kvar det och ha kul!  
 
Svettig kille efter gårdagens pass. Självklart tycker han att han är snyggast i världen! 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback