» Tävlingsfilmer från VRF

Här kommer filmerna från förra helgen! :) Pappa var kemaraman för dagen och har filmat med min Nikon D5200.
 
LC:1
Som sagt hade jag planerat så att Nisse skulle ha god tid på sig under dagen och självklart även på framridningen, men där totalchockade han mig. Efter två minuter på utebanan tillsammans med fyra-fem andra hästar var han helt avslappnad och tuffade på som tåget. Avslappnad, aktiv och så jäkla fin rent ut sagt. När det var min tur att gå in i collectingring sa jag till mamma på vägen att "det gör absolut ingenting om han fuckar upp i ridhuset nu, han har redan varit så duktig" med det fina ordvalet haha. Men jag var verkligen redan jättenöjd med honom efter framridningen och hade nästan kunnat åka hem då och varit stolt.
 
Men stoltare skulle jag ju vara efter själva starten. Väl inne i ridhuset var det samma procedur som på framridningen - ta det lugnt, låta honom känna in situationen och efter bara en liten stund var han cool igen. Inne på banan tittade han och spände till lite första varvet innan start och tittade lite på domarna, men det var inget stort som störde. Sedan visslade visselpipan, vi genomförde vårat program, hälsade och gick ut när vi var klara och där hade jag nog världens största smile i ansiktet. Nisse hade genomfört sin första dressyrstart klockrent och jag var världens stoltaste. Procenten slutade dessutom på fina 68,15 vilket bara var ett stort plus :)
 
 
LB:1
Från det att jag gick ut efter första starten hade jag exakt en timme på mig innan jag skulle in igen och den timmen spenderades på massor av beröm och mys och endast en kort framridning sista kvarten innan start. Han var ju redan igångriden så ag checkade bara av gas och broms och lite extra böjning innan vi gick in för att starta andra klassen. Även här var han helt med på noterna så inget stort behövdes göras.
 
LB:1an genomförde han precis lika bra som LC:1an. Han var avslappnad, mjuk och helt med mig vilket gjorde honom väldigt ridbar. Skillnaden från första klassen var att han nog började känna av lite mer av atmosfären och den psykiska påfrestningen och kändes lite, lite trött. Men som vanligt gör han alltid sitt bästa ändå och här landade vi på 66,38%.
 
 
Jag har ju redan sagt hur stolt jag är över Nisses prestation under den här debuten men det tål att sägas igen, för guuud så duktig han var. Jag ler från öra till öra när jag tänker på det. Dels för att han var så cool, men mest för att han har en så underbar inställning. Nisse är en sådan häst som verkligen alltid, då menar jag alltid, vill göra rätt och försöker sitt bästa. Även på hans dåliga dagar. En sådan häst som hela tiden är med på noterna, vinklar öronen fram och tillbaka och frågar "Vad ska vi göra nu matte?" och en sådan häst som bara vill mer. Precis såhär var han även i söndags och det var underbart att få se öronen åka fram och tillbaka och bara ha den där grymma ridkänslan ni vet? Fina, fina lilla grå ♥♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback