» Hoppehästen

Vet ni vad jag och Mimmi gjorde igår kväll efter att jag slutat jobbet? Jo, vi skippade dressyrutrustningen med vita damasker och långa sadelkåpor och klädde istället på oss hopputrustningen och tog oss ett ordentligt hoppass i ridhuset! Det kanske inte låter så märkvärdigt för de flesta av er men har man inte hoppat på flera månader så var det ganska spännande! (: Ska jag vara ärlig så hade vi faktiskt inte hoppat sedan vi var på Strömsholm, alltså i mitten av juli, och det är ju ett ganska bra tag sedan *hosthost*.
 
Eftersom jag hade lite tur var det hoppdag på ridskolan igår, vilket innebär att alla lektioner under dagen hoppar, och med ännu lite mer tur och smart planerande kunde jag låta den första lektionens bana stå kvar hela dagen och därför slippa släpa fram en massa hinder själv på kvällen. Därför var det bara att göra iordning Mimmsan så snart jag slutat vid 17och sedan sätta igång att rida. Himla skönt och tidssparande! (: Efter en uppvärmning med mycket övergångar och galoppjobb tog vi några småsprång mest för att se om vi tog oss över, men det var inga problem och vi kunde ganska direkt sätta igång med att hoppa mer ordentligt.
 
I det stora hela är jag positivt överraskad över hur bra det gick! Visst var vi lite ringrostiga, men det gick mycket enklare än jag hade väntat mig att hitta tillbaka till känslan vi hade under de sista hopplektionerna på Strömsholm. Nu tycker ju Mimmi i och för sig att det är väldigt roligt att få hoppa över pinnar, men ibland gör hon det hellre än bra och då gäller det att piloten inte är där och petar för mycket - då blir det tvärstopp - Mimmi vill klara sig själv (; Efter en stunds trimmande tyckte jag ändå att vi var på plats ganska bra igen och det var en väldigt svettig, men väldigt glad, Mimmi som fick en dusch innan det var dags för nattning (:
 
Idag ska vi också göra något vi inte gjort på väääldigt länge, nämligen hopptävla! Klubben anordnar idag KM i hoppning och vi ska faktiskt vara med och hoppa en klass i LD. Därav provhoppningen igår hihi! Eftersom landet ligger som det gör har jag inga som helst förväntningar på dagen utan rider bara för skojs skull. Därför är inte det minsta nervös men faktiskt himla taggad på att se hur det går för oss. Det ska bli roligt i vilket fall, och glöm inte att hålla tummarna för oss! (:
 
Gårdagens trötta men väldigt nöjda dressyr -  hoppetjej! ♥

 


Står Mimmi uppe på ridskola nu? Eller åker du bara dit och rider? :)

Svar: Hej Alexandra! Du får ursäkta sent svar :) Mimmi stod på ridskolan i ett separat stall med sina ponnykompisar några veckor, nu har hon flyttat hem igen. Svarar tydligare på din fråga i ett inlägg idag! :)
Amanda Kennmark

2013-11-03 // 18:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback