» Hon är fin hon ♥

 
Hittills har jag ridit fröken M två av fyra gånger den här veckan och nu börjar jag komma på lite hur det är att umgås med och rida ett sto, hehe. Nog för att Mimmi i 9,5 fall av 10 är fruktansvärt snäll men igår under Lisbeth-träningen var vi inte riktigt överrens om jag säger så. Jag sa; samla, flytta för skänkeln och stanna kvar i låg form medan Mimmi sa; ALDRIG!, studsa på stället, grymta upprört och hoppa iväg. Till slut var jag så frustrerad för att jag inte kom åt henne att jag bara skrattade. Det finns inte mycket annat att göra när hon lägger sin tjuriga sida till och dessutom kan jag inte hålla mig när hon sätter igång som värst. Det är i alla fall bättre att skratta än gråta över saken, eller hur? (: Knäppismimmi! ♥
 
Med gårdagens träning i bakhuvudet blev det en mystur i solen idag tillsammans med Nickan, Linda och Sandra. Hur mysigt som helst att skritta tillsammans allihop med solen som värmer och hästar som hela tiden frustar nöjt. Då är gårdagens bravader glömda och förlåtna väldigt fort kan jag lova! (; 
 
Vad vi pysslar med resten av veckan är än så länge bara lite löst planerat... Eventuellet packar vi transporten och åker och hoppar på ridskolan på fredag, om jag kan fixa skjuts vill säga. Annars blir det jobb på grusvägarna som förhoppningsvis har smält ännu mer tills dess. Söndag kommer nog ägnas åt dressyrtrim, för på måndag händer nämligen något mycket spännande om allt går vägen och jag har lite tur! Men vad får ni se då hihi (;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback