» Ponnyakuten 4

Ingen hästintresserad tjej eller kille har väl missat att den nya säsongen, säsong 4 om jag inte har helt fel, av Ponnyakuten har börjat? (: Själv var jag snabb och kollade på det första avsnittet igår och jag fick verkligen nostalgikänslor. Jag minns verkligen hur kär jag blev i den första säsongen och hur ledsen jag blev när den tog slut haha! Men turligt nog kom det ju fler och nu är de som sagt inne på den fjärde.
 
Jag upphör aldrig att förvånas över hur mycket olika problem folk har med sina hästar eller ponnier. Och med det menar jag inte att jag och Zäta eller jag och Mimmi lever helt prickfritt tillsammans, tvärt om har vi också problem med rymningar osv som ni redan vet. Men jag tycker det är himla intressant att kolla på ponnyakuten just för att det faktiskt är så lärorikt. Jag tror de flesta kan känna igen sig i ett eller flera problem som visas i avsnitten och på så sätt få lite hjälp även hemifrån genom tv-rutan. Genom att titta på avsnitten har i alla fall jag snappat upp en hel del nyttiga småtips som jag både testat och tyckt fungerat på mina hästar. Och även om det absolut inte blir samma sak som att få hjälp på plats i stallet eller av någon instuktör så är det alltid något. Många bäckar små leder till en stor å ju (:
Sedan finns det ju också de ponnier som bara är riktigt smarta och har kommit på bra (men ganska elaka sätt haha!) att köra med sina små ryttare och de här ponnierna kan nästan vara de roligaste att titta på (;

Jag vet att i alla fall jag ser fram emot den här säsongens kommande avsnitt! Om du har missat första avsnittet kan du se det här. 

 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback