» DIY och bättre bilder på den rufsiga tävlingsrisyren

Nu tror jag ju i och för sig att de flesta av er redan vet hur en frisyr gjord med donut brukar se ut och kan räkna ut på ett ungefär hur jag gjorde. Men lite inspiration är aldrig fel och i alla fall jag tycker det är roligt att kunna använda mina hästsaker även utanför stallet, något jag ofta gör med både mitt tävlingsbälte- och armband.
 
Jag gjorde i alla fall såhär:
1. Tupera håret efter önskat rufs, haha, och sätt upp det i en låg hästsvans
2. Fäst donuten på vanligt sätt
3. Gör en slarvig halvrufsig fläta av håret som blir över och tvinna det runtdonutens fäste. Använd hårnålar för att fästa flätan 
4. Rufsa till håret där du tycker det behövs och dra loss hårslingor som kan hänga löst om du vill
5. Klart och tävlingssnyggt, men med en vardaglig tvist (:
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback