» Div II omgång 1 Vikbolandets Ryttarförening

Det är flera som har frågat om heögens resultat och jag har tyvärr varit seeeg med att lägga upp det här. Men nu kommer det iaf!

I lördags var det alltså dags för två debuter i en smäll, både tävlingsdebuten för säsongen och div II debuten för min och Zätas del. Tävlingen hölls på Vikbolandets ryttarförening och det var ednast LB:2 jag red. Anledningen till att jag bara red ett program var att det helt enkelt inte fanns fler som passade för dagen. LB:2 var dels mitt bidrag till laget och även "lägst". Sedan fanns endast LA:3 och LA:4 samt MSV-program. Jag känner inte att jag och Zäta är redo för att rida varken LA:3 eller LA:4 och då självklart inte heller på MSV nivå. Så det fick bli en start i LB:2 helt enkelt (: 

Under framridningen tyckte jag att han kändes riktigt fin! Den hölls i ridhus men eftersom vi varit där flera gånger tidigare var han kolugn och tuffade på som vanligt. Gjorde inget komplicerat under framridningen utan checkade som vanligt av gas och broms och mjukade upp sidorna lite extra. Ganska lagom tills min starttid kände jag mig klar och traskade ut i collectingring. 
 
Tävlingsbanorna låg parallelt med varandra på grusbana utomhus men det var inget som störde Zäta. Däremot tror jag att han fick lite tävlingsnerver precis när vi red in på banan för han blev lite spänd och stod emot lite grann. I det stora hela genomförde vi programmet bra. två missar som kostade lite poäng men annars hände inget dramatiskt (; Dock hade jag önskat mer framåtbjudning, det hände inte så mycket när jag bad Zäta att gå fram och det är inte till vår fördel när han redan rör sig lite kort.
Vi slutade på 59,66% och jag är inte direkt jättenöjd med det. Jag hade hoppats på att komma över 60 % som var dagens mål och att var aså nära är ganska surt haha! Men jag kan inte säga att jag är direkt besviken heller. Hela ritten känns lite "Ja det var bra. Inte toppenbra som det kan vara, men heller inte dåligt". Förstår ni hur jag menar? Det var bra men inte så mycket mer än det liksom? (:

Hur som helst är jag nöjd med dagen. Min kille skötte sig galant på tävlingsplatsen som vanligt och gör ju det han ska. Och för att vara säsongens första tävling får jag vara nöjd tror jag, jag hade hur som helst en ganska bra känsla så jag går på det! (:

Min vackra ♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback