» Snabbt och enkelt

Härom dagen hade jag lite bråttom innan jag skulle till stallet, men var ändå tvungen att äta något vettigt eftersom jag bla skulle rida under kvällen, så jag skyndade mig att slänga ihop en jätteenkel och god sallad (:
Rotade runt lite i skåpen och blev tillslut riktigt nöjd med resultatet. 
Innehållet blev matvete, majs, babyspenat, sockerärtor, keso, valnötskärnor och lite honung ringlat över det. Smakrigt, energirikt och dessutom himla gott. Perfekt med babyspenaten som innehåller massor av järn dessutom (y) Det enda som tog tid var att koka matveten (ca 15 min) och under tiden kunde jag då byta om och förbereda resten av tillbehören.

Egengjorda sallader av olika slag står högt på min gilla-lista när dte kommer till mat. Beroende på vilket humör man är på, vad man ska hitta på under dagen och vad man tycker om kan man göra en kombination som passar perfekt! Det blir så himla mycket roligare att äta när det är gott och lagat med eftertanke (:
Förresten har några ICA-butiker runt om i Norrköping startat upp ett nytt projekt med salladsbarer där du kan plocka ihop din egen sallad bland massor olika ingredienser. Stor hiss till det! (:

- Vardagslyx (:




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback