» Let's go Bananas!

Här hittade jag för ett par dagar sedan ett så himla simpelt och roligt recept på ett gott, och nyttigt, mellanmål som jag bara var tvungen at testa: Nämligen bananplättar!
Bananplättar, det låter ju skitkonstigt?! Tänker ni säkert nu, och jag kan kontra med att det var det inte alls! (: Tvärt om var det ett roligt sätt att byta ut annars ganska onyttiga vanliga våfflor till ett annat alternativ som dessutom var riktigt, riktigt gott! Det var tur för mig att jag bara gjorde tre stycken annars hade jag kunnat äta mig fördärvad på dessa läckerheter! (;




- Supergott att toppa med bär och kesella som på bilden, annars är keso ett smarrigt alternativ. Men låt inte fantasin stoppa dig, du kan ta vad du vill (:

Hur gör man då? Jo gör såhär:

- Mosa 1 banan
- Blanda i 1 ägg
- vispa ihop dessa
- Grädda i våffeljärn

Klart! Svårare än så är det inte och mängden ingredienser varierar såklart efter hur många våfflor du vill ha. Jag körde på 2 bananer och 2 ägg och fick då ut 3 stycken våfflor (:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback