» Glöm inte!

Ni har väl inte missat att det är sista dagen att anmäla sig till Vårruset 2012 som går av stapeln här i Norrpan 15 maj? Ska jag vara helt ärlig blev jag själv påmind om att jag inte riktigt hade koll på sista anmälningsdatum när jag läste det i tidningen imorse haha (; 

Jag är faktiskt riktigt taggad på att vara med! Tävlingsmänniska som jag är längtar jag dock mest efter målgången och känslan av att ha fullbordat något som ett lopp, ska bli spännande! (:
Dock har jag motvilligt fått sänka kraven på mig själv angående tiden jag vill springa på. Från början var det ju 25 minuter max som gällde, men nu när vi har konstaterat järnbristen och jag själv känt mig så hängig under en längre tid får jag helt enkelt ta det som det kommer. Att jag desutom inte har fått träna ordentligt på veckor gör ju inte saken bättre direkt. Därför är målet nu istället att orka springa de fem kilometrarna utan att lägga in några gå-pauser. 

Under de senaste dagarna har jag iaf börjat testa på att springa igen, endast väldigt korta sträckor, men ni anar inte hur skönt det känns att kroppen samarbetar på ett helt annat sätt nu! Innan järntabletterna fick jag mjölksyra i benen efter 50 meter, men igår sprang jag 1,5 kilometer och kände mig knappt trött alls när jag var klart. Underbart! ((:
- Att få hänga en sådanhär runt halsen är ju också en ganska bra morot! (;



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback