» Sjukskriven

Som rubriken lyder är jag just nu sjukskriven för första gången i mitt liv och det suger.
 
Anledningen är att jag lyckats dra på mig en inflammation i en fot efter otaliga skoskav jag får av inläggen jag var tvungen att köpa för ett par månader sedan. Ni vet de där jag klagade över hur dyra de var haha, synd att inte priset var det enda problemet. De har som sagt gett mig friktansvärda skoskav och efter att ha tragglat på med dessa i ett par veckor hade jag så ont i lördags att jag inte fick på mig något annat än foppatofflor på lördagen. Till råga på allt tryckte jag ändå ner fötterna i mina jodphurs på lördagkvällen efter att ha jobbat hela dagen. Rida Nisse ville jag ju göra oavsett om det gjorde ont men det fick jag ångra. Redan innan jag red var bänsterfoten rejält svullen och då kan ni ju tänka er hur den såg ut efter... Under kvällen blev det bara värre och när jag var gråtfärdig över hur ont det gjorde tog Adam med mig till Nickan som löste problemet för kvällen och tog med mig till jourcentralen dagen efter. Resiltatet där blev blodprov, röntgen och diagnosen inflamerad vänsterfot, pencillin och vila i tio dagar. Kill me.
 
Så nu sitter jag alltså hemma och håller på att gå i taket av rastlöshet. Egentligen får jag knappt belasta foten och jag gör så gott jag kan för att hålla mig lugn, men det är svårt. I natt tog det mig tre timmar att somna för att jag gjort för lite, och då har jag bara varit hemma sedan söndag lunch haha. Planen är att jag ska vara hemma imorgon och torsdag också, sen tror jag inte att jag kan hålla mug längre. Men det beror på vad foten säger. Nej suck alltså, det är verkligen inte roligt att vara ledig när man tvingas till det, särskilt när jag inte får röra på mug. 
 
Som tur är har jag fina vänner som ställer upp och hjälper mig med Nisseman. Emma red honom igår och ska göra det igen idag och imorgon går han antingen med Johanna eller Emma igen, så det känns tryggt. 
 
Men så är läget i alla fall och som ni förstår har jag inte mycket att skriva om eftersom jag inte gör något, det skulle i så fall vara att recensera olika podcasts då. Kom därför jättegärna med förslag på vad ni vill att jag skriver om, det vore jättekul! Sålänge hälsar halta Lotta en bra eftermiddag :)


Åh nej fy :(( Krya <3

Svar: Tack! :( <3
Amanda Kennmark

2014-05-27 // 21:52:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback