» Mami ❤️

I söndags firades mamma här hemma och uppvaktades med lite av varje. Själv gav jag henne en mjukgörande olja till håret hon pratat om länge, små städkuponger som en rolig grej och  bakade hennes favoritkakor - kokostoppar! 
 
Självklart är det roligt med en extradag om året där vi firar alla mammor, eller pappor för den delen. Men egentligen borde vi väl visa samma uppskattning året runt och varje dag? Inte nödvändigtvis i presenter och gulliga kort, men med glädje och ett extra leende då och då. Nu talar jag utifrån min egen situation men min mamma ställer upp så fruktansvärt mycket för mig och pappa likaså. Sedan jag började min karriär som hästtjej har mamma alltid funnits strax bakom mig och skjutsat, coachat och följt med på tävlingar oavsett väder och vind. Pappa har hjälpt mig precis lika mycket men på andra plan, eftersom hästarna är mer min och mammas grej. Ett exempel på vad jag menar är väl när vi varit iväg till Tollstad och tävlat för några veckor sedan och jag sa tack för hjälpen till mamma och Inger som varit med när de åkte hem från stallet. Min tränare reagerade med att bli positivt överraskad över att jag gjorde så, men för mig är det en självklarhet att säga tack när de avsatt hela sin dag för att följa med och hjälpa till. Det är det minsta jag kan göra.
 
Med andra ord, alla mammor där ute - ni är världsbäst, varje dag! Men just min mamma är extra bra, för mig ❤️
 
 
 


» Mamma

Puss på dig gumman:)

2014-06-01 // 21:43:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback