» Dagen före tävlingsdagen

Dagen före dopparedagen höll jag på att skriva, men det stämmer väl inte riktigt haha!
 
Imorgon är det tävlingsdags igen och den här gången är det omgång två av allsvenskan som gäller, då i grannstaden Linköping. Med andra ord är det dags att åka iväg igen och vi har inte lyxen att tävla på hemmaplan som förra helgen, men det ger ändå lite mer känsla tycker jag. Lite mer tävlingsnerv, lite mer förberedelser, lite mer riktig tävling, lite mer planering, lite mer feeling. Så som det ska vara. Enda problemet är att vi måste åka så fruktansvärt tidigt, närmare bestämt kl 05:30. Hurra... Både Emma (som jag åker tillsammans med) och jag starar tidigt i klassen och måste alltså vara på plats i stallet vid ungefär 05 imorgon för att förbereda det sista. Fy farao alltså haha, men det får det vara värt! Efter förra veckan är jag grymt revanschsugen och med ännu en träning i kroppen på både mig och Nisse har jag lite fler detaljer att visa tydligare vilket känns bra. Imorgon vill jag verkligen knipa en placering!
 
Med tanke på morgondagen kan ni nog räkna ut hur min dag ser ut idag förutom jobbet. Tävlingsförberedelser it is och jag måste vara klar med ridning, bad av Nisse, packning, smörjning, lastilen och allt annat strax innan 13:30 då jag börjar jobba. I vanliga fall förbereder jag alltid min häst på kvällen innan jag åker hem från stallet, men just idag ska jag bort med familjen och då får jag planera om. Men det löser sig det med. Jag har en ganska bra plan och den tänker jag följa till punkt och pricka, allt för att inte missa något. Bara att sätta fart! :)
 
Alla bilder från första omgången hemma, den 4/5, är fotade av duktiga Sara!  
 
 


» Lena

Stort LYCKA TILL och glöm inte en handduk :D

Svar: Tack! Haha vi skippade det ;)
Amanda Kennmark

2014-05-09 // 21:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback