» 5:2 metoden

Jag överlevde jobbhelgen, det ni! Jag vet att jag i fredags skrev att det skulle bli mysigt att jobba hela helgen, och det har det delvis varit. Men jag har också haft ett helt berg av saker att göra och igår kändes det som om jag inte riktigt skulle kunna bestiga det. Men med en och en halv timmes övertid och med hjälp av mina gulliga stalltjejer löste sig gårdagen till slut. Ni är för härliga tjejer! ♥
 
Nu har jag och Nisse provat på 5:2 metoden och från vad jag kan se verkar den ha fungerat riktigt bra! Och självklart pratar jag inte om någon konstig diet, utan om vilan vi har haft ;)
 
Nisse har nu (räknat med idag) vilat i fem dagar för att smälta en period med mycket träning och tävling. Under de här fem dagarna har han haft helvila två dagar, alltså endast gått i hagen hela dagen, och jobbats lätt tre dagar. I fredags var vi i skogen och myste, i lördags lekte vi löst i ridhuset och igår jobbade vi avslappnat på longerlina. Och min uppfattning är som sagt att det här var precis lagom för Nisse just nu. Inte för att han kändes direkt trött, förutom i lördags då det var så varmt, utan för att han är lite extra busig igen efter de här dagarna. Och är det något jag har lärt mig under tiden jag har haft Nisse, så är det att han är som bäst när han är lite full i fan och har inte bara en utan flera rävar bakom öronen ;)
 
Nu är det alltså rätt tidpunkt att köra igång igen och jag är riktigt taggad. Snart går vi in i en till tvåveckorsperiod med tävling och hårdträning så det gäller att ligga i. Särskilt om vi ska klara av en idé jag har fått för mig, det återstår att se hehe...
 
Men hörreni, nu är det hög tid att dra igång den här gråa måndagen och göra den till något riktigt bra. För min egen del ska jag ta tag i en hög med to do-grejer här hemma innan jobb och stall väntar fram till 19 ungefär.
 
Ha en bra dag! :)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback