» Wanties - Ariat Cobalt VX Devon Pro

Så fort jag får in nästa lön på kontot, februarilönen med andra ord, piper jag iväg till Hööks och köper med mig dessa godingar hem! Plånboken kommer antagligen gråta blod över mitt skoval, men mina älskade (läs: hatade) problemfötter kommer bli desto gladare så jag känner att det är väl värt den investeringen. För två veckor sedan var jag nämligen hos en ortoped för att kolla upp just fötterna och blev därifrån direkt skickad till en "vad det nu heter" för att göra inlägg till skorna. Dessa ska sedan tydligen stabilisera upp mina fossingar som tydligen inte alls mår så bra och vrister vrider sig åt helt fel håll, efter att jag pungat ut 1700 :- vill säga. För två plast- och gummibitar, rena rånet om ni frågar mig haha.
 
Men men. Vad gör man inte för att må bra och kunna hänga i stallet så mycket som möjligt, för att inte tala om att klara av jobbet utan att halta fram som jag oftast gör i vanliga jodphurs. Det är lika bra att gå all in och fixa bra grejer som fungerar. Och sedan jag köpte mina Ariatchaps har jag varit sugen på att utöka Araiatfamiljen med tillhörande skor. Hur bra är det inte då att dessa är så pass funktionella och berömda? Åååh snälla lönen kom nu!
 

 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback