» Smakprov från dagens Fille-fotografering

 

Nikon D5200 + Nikkor 50 mm f/1.8
 
Det där med att hålla tummarna för att solen skulle orka fram genom molnen insåg jag ganska snart var dödsdömt. Redan när jag åkte hemifrån hade det börjat småregna och inte blev det bättre när det övergick till stora snöflingor. Fy farao.
 
Men fotografering blev det ändå och dagens modell var lille Windfeel, född 2013, som är uppfödd och ägs utav min chef Cecilia Gustafson. Så med kameran inlindad i en handduk för att skydda mot snön och en sisådär tokbusig snart åring gick vi ut bland fälten och gjorde det bästa av situationen. Med facit i hand måste jag säga att jag är riktigt nöjd med resultatet. Fille visade sig vara en riktig fotomodell när han fattade grejen och inte längre ville krypa upp i mitt knä och poserade då som om han aldrig gjort något annat. "Det här är min bästa vinkel" tycktes han säga och visade upp sig på alla sätt. En hästfotografs dröm och en riktig goding  ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback