» Fix - och trixdag

Ledig onsdag betyder tid över till att göra allt som jag prioriterar bort under de andra veckodagarna och idag har varit en ordentlig fixardag. Jag har ringt till en läkare jag blev hänvisad vidare till efter att ha varit hos en ortoped i måndags för att kolla upp min fot och min hand, gjort banksysslor, städat bombnedslaget jag kallar mitt rum (åååh hatar kaos!), fått hjälp av mamma med försäkringsbolaget och försökt planera min framtid någorlunda. Det sistnämda tog ca två timmar och gjorde mig bara mer osäker... Varför ska det finnas så många valmöjligheter? Det blir så jobbigt när huvudet säger en sak och hjärtat en annan. 
 
Även i stallet har jag styrt och fixat en hel massa. På vägen dit hoppade jag in på Clas Ohlson och handlade några små nyttosaker som behövdes för att få ordning på mina och Nisses saker och jag säger bara bästa CO! De har ju nästan allt man kan tänkas behöva och öppnar dessutom redan klockan 08, perfekt för morgonpigga häst människor som mig! Väl i stallet tog jag tag i att rensa och städa mitt skåp, ryktväskan och Nisses lådor med täcken, boots, extragrejer och liknande. Sedan satte jag igång att vårstäda genom att plocka undan broddar, termobyxor och mössor. Håll tummarna med mig nu så att det verkligen blir vår bara. Sist knöt jag om några hönät och tejpade dem ordentligt med namn innan jag tog in lilla grå från hagen. 
 
Idag stod uteritt med mycket underhållsarbete på schemat för Nisse efter gårdagens dressyrträning och som uppladdning för morgondagen. Jag lyckades också få till ännu en premiär - nämligen ensamridning. Jag var inte direkt orolig för att han skulle strula när vi gav oss iväg utan sällskap, då hade jag ju inte gjort det, och jag gjorde rätt i att lita på honom. Min stjärna fortsätter briljera och klarade sig ensam alldeles utmärkt trots läskiga lösa hundar. Stolt matte! :)
 
 
Dagens shopping - En sprayflaska till pälsglans, permanent märkpenna, eltejp, två förvaringsboxar för småsaker och broddverktyg och en minde förvaringsbox till broddarna. Den ligger nu i den stora boxen med verktygen. Som sagt - CO har allt man kan behöva hihi!

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback