» Två veckor kvar - sedan börjar jag på nytt

Det här är ett inlägg som jag länge har dragit mig för att skriva och egentligen vet jag inte riktigt hur jag ska börja. Men det är bara att köra antar jag, dra av plåstret fort liksom.
 
Igår var det exakt en vecka kvar på ridskolans termin och på måndag släpper vi lektionshästarna på sommarbete. Därefter väntar en veckas städning och förberedelser inför sommaruppehållet. Om två veckor stänger alltså ridskolan, vi i personalen slutar jobba och tar semester. Men personligen kommer jag inte tillbaka, inte som personal i alla fall. I juli går mitt kontrakt ut och jag har gjort mitt arbetsår på Hageby Ridskola. Planen därifrån är att jag börjar plugga igen i höst och jag har sökt ett antal universitet utspridda i hela landet.
 
Ni förstår säkert att jag inte vågat ta upp det här tidigare. Framförallt ville jag att mina elever skulle få veta det här innan det började gå runt, speciellt på jobbet. Men nu är det officiellt där och jag kan lika gärna ta det här också. En annan anledning till att jag berättar först nu är att allt varit så osäkert, och är FORTFARANDE osäkert. Jag får inget besked om huruvida jag är antagen eller inte förrän den 11 juli och kan därför inte planera någonting för framtiden egentligen. Jag kan lika gärna hamna i Linköping (vilket jag hoppas) som i Örebro eller Uppsala. Eller så blir jag inte antagen någonstans och måste panikleta jobb. Så kan det också bli, även om jag håller tummarna för att slippa det.
 
Med andra ord har jag sedan jag skickade in min ansöka äventyrat väldigt mycket i mitt liv och för en person som mig känns det väldigt skrämmande. Men samtidigt är det ett sådant tillfälle som jag måste våga ta vara på någon gång i livet och nu kändes det rätt. Så det var bara att kasta mig ut som ett maskrosfjun i vinden och se vart den för mig. Det kommer bli bra, om än kanske på ett oväntat sätt, det är jag säker på!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback