» Två stallvändor klara, en kvar

För att få ut så mycket som möjligt av min nästan lediga tisdag (jobbar 17-21:30) startade jag dagen redan 06:30 för att gå upp, äta frulle och sedan åka ut till min chefs stall för att ta morgonpasset där med fodring, utsläpp och stallfix. Cissi är nämligen bortrest den här veckan och vi är ett helt gäng som hjälps åt att lösa de sex hästar hon har hemma, varav jag tagit på mig några morgonpass. Därifrån åkte jag sedan direkt till stall nummer två och en mycket otålig Nisse som fått stå ensam inne en hel kvart (en alldeles för lång kvart enligt N) istället för att gå ut i hagen med de andra, bara för att jag var på väg. På dagens ridschema stod uteritt och det visade sig bli en väldigt bra sådan när lillkillen väl slappnade av och inte flög i luften för minsta lilla. Jösses säger jag bara, var har snälla, lugna Lilla grå tagit vägen? Avslutade i alla fall med ett kort joggingpass på sjukhusfältet för att bli av med lite överskottsenergi och det gav en himla bra känsla :)
 
Nu har jag varit hemma sedan tolv och hunnit pilla i mig lite pannkakor till lunch, kolla förra veckans avsnitt av ryttareliten och deklarera. Vuxenpoäng på den sista punkten, eller vad säger ni? ;) Nu återstår bara lite småfix innan jag byter om till ridkläder igen för att åka tillbaka till jobbet där jag ska ha dressyrträning för Johanna och sedan mina vanliga kvällslektioner. Tror jag kommer ramla i säng när jag är hemma ikväll, men det är standard på tisdagarna haha :)
 
Nöjd kille efter dagens skogsjobb. Numera har vi på oss lite skyddsutrustning när vi tränar på sådant som kan innebära bock och bus!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback