» Fullproppat schema

Från och med i lördags fram till påskafton har jag fullt upp och mer att göra än jag haft på länge. Inte för att jag klagar egentligen, jag gillar ju att ha lite för mycket att göra på dagarna,  men en ledig dag på två veckor känns småjobbigt. Aja, medan alla går på påsklov lägger jag i en högre växel och kör på hårdare med extra jobbtimmar och extra hästar att ta hand om. Just the way I like it :)
 
Idag börjar jag inte jobba förrän klockan 17 och ligger därför i soffan och slappar medan jag väntar på att min hovslagare ska höra av sig. Nisse hade nämligen lyckats med konststycket att halvt ta av sig en framsko igår och jag kunde inte lösa det själv. På insidan sitter den perfekt men på utsidan står den rakt ut under trakten och det skiljer kanske tre centimeter mellan skon och hoven. Försökte slå in den lite igår men det var lönlöst,  skon rubbade sig inte.  Så Bibbi får komma till undsättning och underbar som hon är kunde hon klämma in oss redan idag, skönt! 
 
På grund av ovan blir det lite ofrivillig vila för Nisse såhär i början av veckan. Det blev ju ingen ridning igår, ingen ridning idag och troligen inte imorgon heller för då ska vi till tandläkaren. Cissi hjälpte mig att kika över hans mun i torsdags efter att han återigen strulat lite när vi tränade och hittade två små hakar. Så nu ska vi se om det kan vara dessa som gör honom lite orolig i ridningen. Lika bra att kolla upp det ordentligt så det inte är något som stör! Men lite vila just nu gör inte så mycket. Snart är vi igång med ännu fler tävlingar och det sista jag vill är att han ska bli trött och tappa lusten, det är jag verkligen livrädd för, så hellre en volidag eller två extra. Vi kompenserar med massor av mys istället och övar på att stå stilla på gången,  för det är svårt minsann ;)
 
Nej nu är det dags att ta tag i livet och lyfta baken från soffan. Ny vecka och nya tag,  nu kör vi! 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback