» Fredagen den 13 september

Fredagen den trettonde och många har troligen haft en otursdag, mer eller mindre inbillad på grund av skrocken runt just fredagen den trettonde (; Själv har jag haft en riktigt bra dag och eftersom jag är ett trettonbarn då jag föddes den trettonde oktober ser jag det mer som som en turdag än en otursdag hihi, det gäller att ta vara på det (:
 
Efter en tung start på veckan börjar allt ordna upp sig och kännas lättare igen och ingen är gladare än jag. Visst märks det tydligt på jobbet att Månsen är borta men nu är det mer hanterbart än i början och den största chocken har lagt sig hos de flesta vilket känns skönt. Nu jobbar vi utifrån läget och försöker blicka framåt helt enkelt. Men nog om ledsamheter nu!
 
Som sagt är fredagen den trettonde en favoritdag hos mig och den startade riktigt bra med smoothie till fredagsfrukost innan jag och mamma spenderade en svettig timme på gymmet - grym start på dagen med andra ord och jag är fortfarande trött i benen sedan morgonen haha! Efter gymmet passade vi på att göra lite ärenden på vägen hem när vi ändå var i krokarna och fick med oss lite roligt hem till djuren hemma. Själv kikade jag in på butiken Lager 157 för första gången och upptäckte att jag verkligen missat något. Ridkläder i all ära men jag hittade några guldkorn som jag gärna hade tagit med mig hem. Tur att jag fyller år om en månad, då syår garanterat ridkläder och ett presentkort på Lager 157 på önskelistan (: Efter gymmet och ärendena var jag hemma och mellanlandade en sväng och åt lunch innan trampade iväg till jobbet på min racercykel. På tal om cykeln måste jag berätta historien bakom den för den är ta mig fasen helt otrolig, men det blir en annan gång! Jobbet flöt på problemfritt och med tre soliga skogsturer med en privatlektion och nybbisarna blev det en riktigt härlig eftermiddag och kväll. Återigen - jag giiillar mitt jobb (:
 
Nu vankas redigt fredagsmys med lillebror och pappa och vi har faktiskt lyxat till det med att köpa hem mat från en av mina favoritrestauranger, det kallar jag lyxkväll det!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback