» Endorfinkickar igång måndagen

Imorse satte jag ribban för hur bra den kommande veckan kommer bli med att gå på det tidiga skivstångspasset vid 06:15 på Friksis och jag måste säga att jag satte den högt! Kände mig stark och positiv och när armarna riktigt skakade vid tricepsövningarna kunde jag inte göra annat än att skratta, jag älskar verkligen mjölksyra haha! Och efter att ha åkt hem, sovit en halvtimme och ätit en mumsig frukost är jag riktigt laddad för en ny vecka - jag ska se till att det blir en bra en :) 
 
Sedan jag skrev sist (jag veeet, det var länge sedan och det var inte tanken, men all inspiration försvann totalt) har jag hunnit med en hel del utöver det vanliga med jobb och Mimmi. Jag åkte ju som ni vet till Töreboda med Nickan fredag till lördag och umgicks med fina människor, kikade på alla connemaror och deras fölisar, fyllde magen med Marlenes goda mat och tömde plånboken pengar på Yuppies Ridsports megarea hihi. Två bra dagar om ni frågar mig! Och än en gång, jag veeet att jag fortfarande inte visat vad jag köpte... men det kommer så fort jag löst ett litet problem som stavas "datorlös". Japp, jag behöver alltså skaffa mig en egen dator igen efter att ha lånat pappas eller lillebrors sedan jag lämnade in min skoldator vid studenten men det fungerar inte riktigt längre. Så en ny ska fixas och det är ett litet projekt för otekniska mig, men det är på gång! 
 
Veckan innehöll också en hel del tävlingsfix, både för min egen del då andra omgången an allsvenskan gick i lördags och för klubbens del då vi under helgen hade tvådagarstävling i hoppning för både ponny och ridhäst. Min egen tävling kommer ni få läsa mer om under veckan men sålänge kan jag säga att det blev en lyckligare historia den här omgången än första, vilket kändes riktigt skönt. 
 
Nej ni, nu väntar lite hemmafix innan jag cyklar iväg till veckans första jobbdag. Den här veckan är första veckan som jag går helt och hållet på mitt eget schema efter att ha jobbat timmar åt två andra ridlärare utöver mina egna sedan jag började så nu hoppas jag komma igång ordentligt med egna rutiner och jobbknep. Taggad på en ny vecka! :) 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback