» Bra jobblördag

Imorse när jag promenerade iväg till jobbet var det sådär frostigt kallt ute så hela marken glittrade och det bildades rökmoln av min andedräkt där jag knatade på, och jag kunde bara inte låta bli att spela min jullista på Spotify och känna hur julkänslorna kom smygandes. Där och då bestämde jag mig för att det här skulle bli en bra dag och att den skulle bli glad och stressfri, vilket är precis vad jag behöver just nu. För fy farao för vissa stunder som den här veckan har bjudit på säger jag bara. Det här är första veckan som jag faktiskt har mått dåligt av att stressa mellan två jobb med mera och stundtals har jag trott att det ska äta upp mig inifrån. Igår svämmade det hela över litegrann men efter några tårar inne hos min bästa Zätaprick var det bara att köra på igen. Tur att det bara är tre veckor kvar till jul och lite ledigt! 
 
Därför tänkte jag se till att den här jobblördagen blev så bra som den bara kunde bli och jag tycker att jag har lyckats ganska bra. Började som vanligt med morgonrutinerna, som innebär frukost till hästarna,  lite städning efter gårdagens kvällsfodring och sedan förberedelser för resten av dagen innan lektionerna startar vid 9:30 och de första haghästarna går ut. Efter det spenderade jag lite tid med datorn och skrev plakettlappar och ett informationsblad samt styrde lite på klubbkontoret och hjälpte elever innan det var dags för mina tre lördagslektioner. Lektionerna visade sig bli en av dagens höjdpunkter och idag är en sådan dag när det är extra roligt att vara ridlärare!  Under eftermiddagen gjordes stallet klart,  en hel del blev städat och hästarna hämtades,  snarare släpades, in från hagarna. Jag har ingen aning om varför de hellre ville vara ute i kalla ocj knöliga hagar än komma in och äta mat i värmen,  men å andra sidan är det ju ganska intressanta djur jag jobbar med hihi. Sen kunde jag stänga stallet i god tid efter lite häng med tjejerna.  
 
Med andra ord har det egentligen inte varit en speciell dag på något sätt,  men allt har flutit på, allt har funkat som det ska och ja - det har bara gått bra helt enkelt!  Så underbart! 
 
Nu ska jag göra mig iordning och fräscha till mig lite för att sedan åka och mysa med familjen på julbord på Löfsta Slott. Praktiskt att bli hämtad direkt från jobbet! Sedan hamnar jag förhoppningsvis hos Adam och avslutar min lördag där. Som sagt - jag bestämde mig för att det skulle bli en bra dag,  och det blev det verkligen! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback