» Ardas Beamish 131106

Samma dag som klippet på Mimmsa filmades red jag även lilla Bimi och det var samma sak som stod på hennes ridschema som på Mimmis - behandling av Helmut dagen innan och därför lugnt jobb med skogen och jogg dagen efter.
 
Bimi är, som jag berättat förut, en häst (eller ja, ponny) som jag tycker är otroligt rolig att rida! Hon är arbetsglad, pigg, busig och är på sitt sätt väldigt "tydlig" att rida och läsa av. Delvis på grund av dessa egenskaper och delvis på grund av annat är hon också väldigt lik Zäta att rida, näst intill identisk, så ni kan ju förstå att jag tycker om henne! ;) Tråkigt nog är hon ju väldigt liten för mig med mina långa ben. Men att jogga på banan är inga problem och ironiskt nog verkar det bli mer och mer ponnyridande för min del ju äldre jag blir. Jag som fick lägga min ponnykarriär på ridskolan på hyllan redan innan den ens börjat... Men det är bara roligt, även om det är ganska knäppt, och Bimi är som sagt en riktigt rolig liten filur att sitta på så det tackar jag inte nej till! :)
 
 Även den här filmen är filmad med min mobil och tyvärr missade vi ett busryck den lilla damen fick under passet, ponnybockar har jag verkligen saknat! Det är omöjligt att inte skratta när hon sätter igång en brallserie hihi. Men håll med om att hon är söt ändå! :)
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback