» 2011-11-15 ♥

Idag är det två år sedan min vackra kille väldigt oväntat fick somna in och min värld bokstavligen slets i stycken. Aldrig tidigare hade jag känt en sådan fruktansvärd smärta som jag gjorde den tisdagen och jag minns varenda detalj från den dagen som om det hände alldeles nyss. Minnesbilderna är lika skarpa och smärtsamma som knivar. Jag minns exakt hur Hillevi räckte mig sin mobil under mattelektionen efter att en av ridskolans då anställda fått tag på henne men inte mig, jag minns att jag hade mina svarta jeans utan fickor, och att det var därför min mobil låg i skåpet, de många missade samtalen och sms:et från Cissi med texten "Noak är dålig, kan du ringa mig" som jag sedan upptäckte, hur Maria lät i telefonen när hon berättade vad som skulle hända och hur min kropp fullständigt slutade fungera av alla sprängande känslor. Jag tappade kontrollen, totalt. Grät och skrek, skakade okontrollerat i hela kroppen och gnydde som ett litet barn. Sorgen och chocken slog till och tog över men en fruktansvärd kraft.
 
Dagen blev lång. Jag blev hämtad från skolan och var hos Noak på kliniken hela eftermiddagen. Varje gång dörren in till oss öppnade eller jag hörde snabba steg närma sig fick jag fullständig panik. När vi sedan satt i lastbilen på väg hem i mörkret var allt så tomt. Noak var borta för alltid och det kändes som om han hade tagit hela min själ med sig. Jag var tom och allt var mörkt. Fy helvete rent ut sagt.
 
Sedan den dagen har det nu gått två år och jag saknar och tänker på Noak flera gånger vare dag. Han var min klippa och trygghet och har på så många sätt betytt så otroligt, fruktansvärt mycket och jag trodde verkligen inte jag skulle överleva utan honom. Det kändes inte så när halva mitt jag slitits bort. Noak lämnade ett stort tomrum efter sig hos fler än mig och jag vet att även Zäta saknade honom väldigt mycket den första tiden. Det var inte roligt att se hur han oroligt vandrade runt i hagen och letade efter sin bästa vän utan att hitta honom. Jag tänker inte säga att tiden läker såren, för det gör den inte. Men man lär sig leva med saknaden och smärtan och man lär sig minnas de fina stunderna.
 
Idag minns jag därför Noak som världens snällaste kille med den mjukaste pussmulen, de kloka ögonen och ett hjärta av guld som speglades även på hans utsida. Jag saknar honom så det värker i hjärtat, men någonstans inom mig lever han för evigt, min guldklimp ♥
 
 


Usch, jag kommer heller aldrig glömma den dagen. Hemskt och orättvist. Får tårar i ögonen av att läsa din fina text. Min fina vän, du vet att jag alltid finns här om du vill prata ❤️❤️❤️

Svar: Världens bästa du! <3
Amanda Kennmark

2013-11-15 // 14:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback