» Vilken helg!

Vad ska jag säga? Sedan i fredags har helgen gått i ett och det har precis som vanligt varit full rulle kanelbulle under helgen, men jag klagar inte för det här var en helg jag verkligen sett fram emot hela veckan och jag har haft det toppenbra! :D
 
I fredags spenderades hela eftermiddagen och kvällen med att rida Zäta och Mimmi och sedan förbereda båda två och deras packning inför lördagens lokala hopptävling på NFK. Allt som allt tog det mig mellan klockan 15 och 20:30 och jag var bara liiite trött och sådär smått osocial när jag kom hem... Men med ett rejält lass mat i magen och hemmabakat fredagsmys på det blev jag människa igen och taggade till rejält inför lördagen :)
 
Under lördagen huserade jag sedan på NFK tillsammans med Zäta, Mimmi och Nickan. Ni kommer få mer information i ett separat inlägg, men jag kan sålänge säga att jag är riktigt nöjd med båda hästarna även om ingen ritt räckte hela vägen. Det var trots allt tre bra rundor!
 
Efter NFK gjorde jag klart sysslorna i stallet jag inte hunnit göra innan vi åkte på morgonen och när jag väl landade hemma somnade jag faktiskt en stund i solen innan jag satte igång att förbereda det sista inför söndagen.
 
För igår var det nämligen dags för lillebror att konfirmera sig! Knäpp som jag är hade jag sett fram emot det skitmycket och tyckte det skulle bli jätteroligt att få vara med och att hela släkten skulle komma, fast det var för brors skull ;) Vi passade även på att fira Mors-dag i samma veva och som väntat blev det en himla mysig och trevlig dag med mat och skratt i överflöd.
 
Mellan varven har jag också hunnit inse att jag måste ta tag i vissa saker. Allt blir inte alltid som man väntat sig om jag säger så och då behövs en plan B. Men jag kör på och litar på världens bästa Nalle Puh (älskade honom sååå mycket när jag var en liten knodd!) som säger att "Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre!". Himla sant faktiskt! 
 
Men, det finns ingen anledning att lägga energi på negativiteter och med en grymt bra helg bakom mig taggar jag därför min sista ordentliga skolvecka, bortsett från två dagar nästavecka men de räknas knappt, och ser fram emot ännu en grym helg som kommer blir ännu bättre än den här om jag har tur :))
 
Min inte längre så lilla bror. Känns helgalet att han blivit så stor att han börjar nian till hösten. Nyss var han ju typ fem är gammal och spelade knattefotboll på gräset utanför mataffären...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback