» Thank God it's weekend

Den här veckan fram till helgen har varit så sjuuukt seg! Och jag vet inte ens vad det beror på! I vanliga fall brukar jag tycka att veckorna går ganska fort och inte tänka så mycket på det, men den här veckan måste ha varit den längsta på väldigt länge. Trist att bara vänta och vänta på helgen utan att den kommer, men nu är den äntligen här och som jag längtat! (:
 
Idag startade jag lördagen med att ta en 35 minuters PW inklusive backträning för mig själv med musik i öronen innan frukost för att kickstarta dagen och det var riktigt skönt! Min hosta har äntligen börjat lätta lite nu och då har jag också fått tillåtelse att börja träna så smått igen efter drygt tre veckors uppehåll, glad tjej! :D När jag kom svettig och dan hade pappa varit och handlat färska frallor så det blev minst sagt en bra start på den här dagen!
 
Efter frukost bar det av ut till Mimmi där jag red ut tillsammans med Nickan och Hanna och sedan dess har jag pysslat här hemma med lite olika saker. Bland annat bakat lite kvällsfika eftersom Tessan kommer hit ikväll för en tjejkväll med Eurovision som höjdpunkt. Vi har sett Eurovisionfinalen tillsammans flera år tidigare men förra året missade vi, så det finns lite att ta igen nu hihi (;
 
Men först ska jag packa mig iväg til stallet och Zäta där massor av förberedelser väntar! Imorgon åker vi nämligen iväg till lektionshäst-DM i hoppning tillsammans med fler ryttare från klubben så därför ska det packas, putsas, duschas och fixas. De vanliga bestyren inför tävling med andra ord. Zäta kommer få sig en rejäl makeover i form av dubbeldusch och lite frisering, hela han är täckt av ett damm som vägrar försvinna så det behövs verkligen! (;
 
Så småningom ska jag också kvällsfodra och natta hästarna för dagen och sedan som sagt landa i TV-soffan med Tessan.
 
Bra dag! (:
 
Bild från förra årets DM-hoppning



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback