» Grabbarna grus

Jösses säger jag bara, vad är det med folk i trafiken idag? Nog för att det är semestertider, men ärligt talat, jag trodde inte jag skulle ta mig hem levande från hästarna idag.  Det var totalkaos i Söderköpings alla trafikljus och förutom att en ilsken gubbe tutade på mig tre gånger (!!!) under en sträcka på 100 meter höll jag på att krocka på riktigt strax efter. Och till mitt försvar - jag körde så försiktigt jag kunde, så nästankrocken lägger jag faktiskt på den andra föraren och tutandet har jag ingen aning om varför jag ens fick. Kanske för att jag inte körde lika snabbt som de andra blådårarna?
 
Aja, hej på er förresten! Känns ju lagom bra att jag börjar med att berätta om dagens trafikkaos haha. Men det var obehagligt på riktigt. Hästarna hade det bra i hagen när jag kom i alla fall. Först var de väl inte överdrivet intresserade av mig direkt, men när middagshinkarna kom fram blev det fart på dom hihi. Då var matte plötsligt världens bästa och när maten var uppäten fick jag gosa hur mycket jag ville. Särskilt Nisse är väldigt mysig just nu. Han vill allra helst stå nära, nära och bli kliad bakom öronen. Idag hade han ett litet bett bakom det ena så då var det extra skönt att få lite tröstkli. En annan favorit är att krypa upp i knät på mig, nästan. Han kommer så nära han kan och ställer sig med mulen och ansiktet mellan mina smalben eller knän och där står vi sen. För att ta det till en extra nivå kan jag lägga på lite öronkli där också, då är han nöjd kan jag lova!. Hur mysigt som helst ♥
 
Tänk vad man gör för de där djuren egentligen. Aldrig trodde väl jag när jag var liten att jag skulle sitta totalt en timma i bil bara för att klappa två hästar och ge dom lite mat. Nog för att jag älskade hästar redan då, men ändå. Men idag gör jag det och det känns bara så självklart och underbart. Aldrig att jag skulle missa en chans att få vara med mina grabbar ♥
 
Faktum är att det är dags för mig att pallra mig hem till Adam nu så att även vi kan få i oss lite middag. Imorgon står ett dressyrpass på schemat för mig och Zäta efter att han vilat idag och Nisse ska få jobba lite frihetsdressyr (om jag får kalla det så). Taggad tjej! :)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback