» Påskafton

Jag får väl börja med att säga Glad påsk på er! (: Äter ni mycket ägg och godis? Det kan jag lova att i alla fall jag gör och det tycker jag verkligen hör påsken till. Om inte annat är det en bra anledning att unna sig lite extra gott hihi!

Sedan jag skrev här sist (ja förutom imorse då) har jag hunnit med en hel del. Däribland skickat in en skoluppgift, haft morgonfodring och utsläpp på Bjällbrunna, skrittat Mimmi barbacka i solen, dressyrtränat med Zäta, stooorhandlat mat till tretton personer alldeles ensam, haft fina vänner hemma på middag, påskpysslat lite i köket, haft kompismys med Johanna, börjat bli nervös inför måndagen och undrat vad jag egentligen ger mig in på, och njutit av mitt tidiga lov. Det bör tilläggas att solen lyst med sin närvaro en hel del och att det vissa dagar varit riktigt skönt ute. Med andra ord har jag haft några toppendagar (:
 
Nu är då det riktiga påsklovet här och jag startade det som sagt hos Zäta imorse. Jag älskar verkligen att hänga i stallet under mornarna när det är sådär extra lugnt och hästarna står och tuggar sitt morgonhösilage. Riktigt mysigt! Min plan idag var att vara hemma till halv elva så jag stökade undan det vanliga pysslet med mockning, torvning och påspackning ganska snabbt. Men någonstans i mitten där råkade jag fastna i solen med Cissi så tiden sprang iväg lite, *hosthost*. Tur i alla fall att jag bortstat och pysslat om Pricken innan så det hann göras i lugn och ro (:
 
Resten av dagen kommer bli lite annorlunda! Det är nämligen dags att fira en nybliven artonåring och just detta firande kommer innebära massor av roliga saker för hela HEJA-gänget. Det kommer verkligen bli superkul och jag har sett fram emot det här riktigt länge. Mycket mer törs jag inte avslöja här ifall ett visst födelsedagsbarn läser, men det kommer säkert bli grymt och kompishäng är ju aldrig fel! (:
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback