» Glassmåndag

Hej på er! (: 
Efter en himla bra helg med mycket stallhäng startade den nya veckan med solsken, hyfsad värme och förberedelser och tagg inför morgondagens tävling i Katrineholm. Som grädden på moset passade jag och Hillevi på att åka förbi Avantia och Granngården och äta glass i solskenet på skolgården på vår håltimma idag. Kändes som ett bra sätt att spendera den och fira att våren verkar vara på ingång nu, ganska svårslaget om ni frågar mig! (;
 
Förutom glass i solen och fyra lektioner har eftermiddagen och kvällen spenderats i stallet hos Zäta. All utrustning är smord, rengjord och packad och tävlingskläderna är framlagda och väntar i kavajgarderoben ovanpå packningen. Zäta har joggats för att mjukas upp efter gårdagens träning och fått sig en minimakeover där allt överflödigt hår och päls har trimmats bort. Imorgon väntar sista finputsen med ryktning, flätning och knoppning. I nuläget startar jag sist i LC:2 och i mitten av LB:1, vilket betyder att vi troligen är på plats i Katrineholm ett tag efter fyra. Passar perfekt då jag slutar skolan 10.50 och därefter kan åka direkt till stallet och göra klart det sista! 
 
Nu ska jag äntligen bädda ner mig i min säng efter en lååång måndag, om jag kan sova med pirret i magen vill säga. Jag vill åka nuuu, hihi! (:
 
Gaaamla bilder! 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback