» Braig fredag

Trots en vecka som verkligen kan kallas chillvecka, i alla fall på skolfronten, är det sååå skönt att det är fredag idag! Men så är det ju lite oavsett, fredag är alltid bäst liksom, eller hur? (; 
 
Min dag har å ena sidan varit väldigt slapp och bra och å andra sidan ganska krävande. Som vanligt hade jag endast tre lektioner idag men kruxet var att alla innebar muntlig redovisning för min del = mycket jobbigt. Jag förstår mig inte på mig själv egentligen för ingen utav redovisningarna var direkt lång eller svår, men ändå så gör jag en så stor grej av det och blir mucho nervös. Töntigt ju! Jag vet ju att jag kan om jag bara vill och hur jobbigt kan det vara att prata i fem minuter? En larvpotta är vad jag är. Den enda redovisningen som var direkt viktig idag var engelskan, och det var också den jag var minst förberedd för haha! Men jag chockade faktiskt mig själv lite med att prestera betydligt bättre än jag trodde genom att improvisera hela redovisningen på plats inför klassen, och på köpet vara riktigt nöjd efteråt. Så det var skönt kan jag lova (:
 
Som belöning för att jag klarat av redovisningarna, och framförallt engelskan då, körde jag ett köttigt pass på gymmet och åkte sedan såklart till Zäta. 5 kilometer på löpbandet, ben och rumpa samt lite överkropp hanns med och det kändes riktigt bra när mjölksyran kom krypande i musklerna. Det gäller att träna, träna, träna nu för att kunna genomföra de tre veckorna på Strömsholm i sommar så bra som möjligt. Men det är ju inga större problem när jag har en så bra morot hihi.
 
I stallet möttes jag av en glad liten kille. Spetsade öron och en finurlig blick är svårt att inte smälta för och det blev en riktigt mysig borststund ♥
 
Så slutsatsen av dagen blir endast positiv: Tre avklarade redovisningar, en bra gympass och min älskade prick som var på sitt bästa humör Som sagt - en braig dag! (:
 
En mobilis på dagens sötnöt (: 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback