» Första jobbveckan

Efter två dagars ledighet och slappande efter studenten sparkar jag igång mitt nya liv med den första jobbveckan direkt. Det kallar jag fullt ös det haha! (:
 
Först på tur står nämligen fyradagarsvecka på ridskolan med både lägerjobb på förmiddagarna  och "vanligt" stalljobb på eftermiddagarna. Det känns som en bra blandning och det är ju alltid skönt med lite variation om inte annat. Idag är jag ju ändå inne på tredje dagen och hittills har allt funkat bra så det måste ju vara ett vinnande koncept!
 
Förutom att jobba gör jag inte så mycket... när jag kommer hem går tiden åt till att packa och förbereda allt inför Strömsholm och när jag känner mig färdigpackad för dagen gäller det att plugga hästkunskap. Men jag klagar inte,  tvärtom!  Nu har det verkligen börjat gå upp för mig att jag faktiskt åker på söndag och jag är så himla himla taggad!  Igår var jag ute hos Mimmi och började packa sadelskåpet tillsammans med Nickan och det gjorde mig inte mindre förväntansfull direkt,  bara tre dagar kvar nu för sjutton! ((:
 
Men först ska en dag till med jobb klaras av och sen även midsommar firas, så det blir nog tre ganska bra dagar tror jag! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback