» Ponnyridning

Vet ni vad jag har gjort idag? Jo, jag med mina 184 cm över havet har ridit ponny hihi! Sååå kul! (:
 
Det här med ponnyer har varit något som jag känt att jag gått lite miste om i mitt hästliv. Självklart växte jag upp på breda ponnyryggar och lärde mig rida på ridskolans ponnyer, men eftersom jag blev så lång så snabbt fick jag aldrig riktigt uppleva den där "ponnytiden" som alla hästtjejer går igenom med ponnymammor, fartfyllda tävlingar och skuttande bockningar hit och dit. Såhär med facit i hand ett par år senare kan jag dock känna att det var en fördel att gå upp till ridhäst direkt, men när jag var mindre var det ganska tungt att se kompisarna rida ponny. Framförallt på tävling, då var jag inte så kaxig med mina typ 13 bast när jag fick starta mot 50+are haha! Men det blev ju bra det med till slut (:
 
Hur som helst. Imorse startade nämligen jag, Nickan och mamma dagen med att ta en mysig ridtur tillsammans alla tre och då föll det sig så att mamma fick hoppa in på Mimmi, Nickan red Bella och jag själv fick rida Bimi. Bimi är ett connemarasto som ägs av Marlene Näslin som jag besökt några gånger och är en liten finurlig dam som på många sätt är väldigt lik Zäta, och faktiskt nästan lika hög. Idag höll hon sig dock från att busa som första gången jag red henne och var verkligen härlig att rida. Rund, mjuk och riktigt pigg och växte verkligen ju längre vi red. Lite busig ponnygalopp blev det också och det var vi båda ganska nöjda med haha! Ååh vad det är kul att rida ponny ibland! (:
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback