» Lördag 5 januari 2013 - 10 timmars stallande

Idag kan jag vända på ordspråket "upp som en sol och ned som en pannkaka" och istället skriva "upp som en pannkaka och ned som en sol" för det beskriver verkligen den här dagen bra! (:

Idag stod nämligen stalljobb på schemat, både barnläger klockan 9-12 och utöver det skulle jag ha stallet 8-17. Tror ni inte jag lyckas försova mig eller, och inte så lite heller?! Tanken var att jag och Johanna skulle cykla 07.45 och så vaknar jag 07.37, inte bra... Men jag hann både byta om till stallkläder, packa väskan och äta frukost till 07.50 så vi kom ändå iväg hyfsat haha! 
 
Från och med morgonfodringen har dagen flutit på utan några problem alls och den har verkligen gått fort! Vips så var klockan tre och jag hade endast två timmar kvar att jobba. Hur hände det liksom? Kanske berodde det på att barnen på lägret var så söta när de fick hoppa ett miniplutthinder eftersom det var sista dagen på deras läger och att de blev så glada när de fick sina avslutningsrosetter, eller att jag har fått himla mycket bra hjälp av många snälla stalltjejer idag? Inte vet jag men det har minsann varit en bra jobbdag idag, och då blir jag taggad för att köra på imorgon också (:
 
När stallet var klart och alla hästarna inne avslutade jag med att spendera en stund med Zätus. Som bekant blev det väldigt lite stalltid innan jul och ännu mindre Zätatid :( Det känns verkligen aptrist rent ut sagt, för jag märker av det så väl genom att vi glidit ifrån varanda så smått och att kommunikationen brister. Ååh det är verkligen inte okej, men ikväll tog vi ett steg i rätt riktning och tillbaka och jag hoppas verkligen vi blir lika tighta som förr snabbt igen, så måste det bli! ♥ Men nu kommer foderterminen strax igång på allvar igen och jag är nog mer taggad än någonsin. Det här ska bli vår termin och jag vet att vi kommer ha det riktigt roligt. Slut på lata dagar och igång med hårdträningen, det är då vi trivs som bäst tror jag, när vi hela tiden utvecklas tillsammans och blandar det med busiga upptåg (:

Jag måste berätta en rolig sak om den här bilden från ikväll! Zäta är verkligen inte duktig på att posera för foto, och dte är omöjligt att få honom intresserad av något så han vinklar fram öronen i alla fall. Lite på mig, jag har testat allt. Men ikväll lyckades Jonna med hjälp av en app som låter som en gnäggande häst, och dessutom klockrent varje gång! Nu vet jag vad min nästa app blir haha!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback