» En tripp till IKEA, och Mjölby

För att ta tillvara på de sista dagarna av jullovet styrde jag och min kompanjon Tessan bilen till IKEA i Linköping den 7 januari för en kompisdag med lite större frihet. I början kändes det lite konstigt att bara dra iväg själva med bilen, men samtidigt var det himla skönt och det kändes ganska vuxet också hihi.
 
Hur som helst gick allt bra på vägen dit och när vi kom fram tog vi först ett varv innan vi landade på restaurangen för att äta de obligatoriska IKEA-köttbullarna till lunch. För mig är dte verkligen ett måste att äta köttbullar på IKEA haha! Supergoda, superstora portioner och superbilliga, 19 kr liksom! Det tackar i alla fall inte jag nej till (;
Mätta och glada fortsatte vi sedan vidare i varuhuset och kom ut nöjda med en del bra fynd båda två. Men sedan gick det snett haha. På hemvägen lyckades vi missa avfarten vi skulle tagit av på (E4 mot Stockholm) och körde istället för långt, till en rondell där vi istället tog avfarten som ledde till E4 mot Helsingborg och först där märkte vi vårt misstag. Jösses säger jag bara! I början satt vi mest och skrattade, men ju längre vi kom utan att hitta någon avfart som kunde ta oss hemåt desto mindre roligt blev det och när det visade sig att vi skulle bli tvungna att köra ända till Mjölby blev det hela patetiskt haha! Men efter en omväg på 6,5 mil och en grymt läskig omkörning på min insida när jag låg i vänsterfilen senare kom vi hem tryggt, men ganska trötta, och landade i min säng med lussebullefika. 
 
En sån himla klantig grej att göra! Hade jag bara varit lite mer uppmärksam hade vi kommit hem 45 minuter tidigare och sluppit nöta på världens tråkigaste 120 väg haha. Men men, det blev en liten roadtrip av det hela och det här blir säkert något vi kommer skratta åt i framtiden! Tur att vi var mätta på köttbullar i alla fall (;
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback