» 30 december

Så var julen och mellandagarna förbi och imorgon  även hela 2013, vilken känsla! Otroligt mycket har hänt och just nu är jag så otroligt nöjd med mitt år.
 
Årets jul och juldagar har varit en galen blandning av totalt lugn och totalt kaos. Tillsammans med familjen och släkten fick jag några riktigt mysiga dagar med massor av god mat, skratt och galenskaper. Det är ju inte varje dag man får festa tillsammans med sin morfar och moster till exempel... ;)  Kaoset har mest utspelat sig på jobbet, dumt nog. Men det har åtminstone gett mig nya erfarenheter som kan vara bra att ha i framtiden. Inget ont som inte för något gott med sig, eller hur?
 
Någon annan som har bidragit med både kaos och lugn är min häst, den lilla knäppisen. Nisse har nämligen visat en nygammal sida av sig själv som jag trodde att han hade växt ifrån, men där hade jag tydligen fel! Sedan jag skrev sist har han skött sig super i arbetet med ridning och den biten. Vi sköter numera uppsittningen ensamma och rider direkt utan att sitta fast i linan på volten först. Han har också börjat göra framsteg i galoppen och vi har provat på lite ridvägar, med blandade resultat. Med andra ord går han fort framåt just nu - superkul! :) Men! När han var yngre kunde han vara sådär riktigt tokbusig och omöjligt att få att sluta tramsa sig, och den sidan kom fram med råge igår. Herr Nilsson bestämde sig nämligen för att rymma ur boxen, ut ur stallet och rusa 15 varv runt hagarna i full galopp och sätta fart på alla kompisar som var ute. Det krävdes ungefär 10 personer för att få stopp på honom och han var riktigt nöjd där han galopperade med spetsade öron och bus i ögonen. Matte var inte lika nöjd haha. Då är det tur att han är söt, så charmen överväger :)
 
Idag fick han därför lösgaloppera med sina hagkompisar i ridhuset för att busa av sig, men det var u inte alls lika roligt som att springa utomhus så det fick inte riktigt den effekten jag hoppats på. Men men, det är bara roligt att han är glad och vi tog oss en ordentlig promenad efter för att göra av med lite mer energi.
 
Såhär mysigt hade vi det i skogen idag. Himla busunge! ♥
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback