» Onsdag 5 september 2012

Halloj!
 
Jag passar på att kika in här medan jag smälter lite choklad i ett vattenbad. Bra metod om om ogillar bränd choklad, men lite för långsam för min del (;

Idag har det varit en kanondag faktiskt! Det har egentligen inte hänt något sådär extra speciellt, men det har varit en bra dag ändå (: 
Började med att jag skippade dagens sovmorgon (frivilligt den här gången haha!) och istället gick upp och jobbade undan lite saker. Skrev bland annat ett stycke till på idrottsuppgiften så nu tror jag att jag bara har MVG-delen kvar och den planerar jag att göra klart imorgon för att sedan skicka in uppgiften för granskning, toppenbra! :D 

När klockan blev lite mer än 10 traskade jag iväg till bussen för att möta Hillevi och sedan åka till skolan. Startade upp med portträttfoto till skolarkivet och det är lika roligt varje år! (; Förresten är det så fult att de säger att bilderna endast ska användas till arkivet, för det är ju samma bilder som skickas hem sedan? menmen. Snabbt avklarat och sedan hade vi som vanligt håltimma. Även här fick jag en hel del vettigt gjort och Hillan och jag skrav bland annat en projektplan för projektarbetet. Tror det kommer bi så himla bra när vi väl kommer igång (y) (:
Sedan lunch -> håltimma -> engelskalektion vi visade upp "idioms" och jag fick illustrerar "Break a leg" genom att Amelie bröt mitt ben. Efter det var dagen äntligen slut och stallet väntade.

Dock bestämde sig bussen för att vara segare än seeegast idag och det tog ungefär dubbelt så lång tid att komma fram, men det var det värt. Hann frisera Zäta och borsta honom i lite mer än en halvtimma innan han skulle gå lektion igen. Mys med en halvtrött och pussig kille (:

Efter middagen var jag ute på promenad med lillebror och när vi kom hem satte jag igång med att baka snickersrutor, därav chokladen. I helgen bär det nämligen av på äventyr så snickersrutorna är ett av flera bakverk som ska med... Bara att pensla på chokladen som är klar nu så är de helt färdiga, och grymt goda för den delen hihi! (: 
 


vad ska ni göra för projektarbete? (: eller är det hemligt??

2012-09-09 // 19:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback