» Catch up

Ojoj! Sedan jag kom hem från Marlene i måndags har det verkligen varit full rulle heeela tiden! Men som alltid, sålänge full rulle inte innebär läxor eller annat skolrelaterat är det mest roligt. Men jag är lite, eller ja ganska trött i huvudet så det blir minst sagt skönt med helg imorgon, även om den kommer rulla på i samma höga tempo! (; 
Här kommer iaf en snabb catch up så att vi är på samma spår igen:

Måndag: Kom hem från Töreboda och lämnade en av jordens mysigaste platser bakom mig. Efter mitt besök där står jag verkligen fast ännu mer vid mitt beslut, jag bara ska bo på en egen hästgård ute på landet i framtiden, med några hundar och katter som springer omkring om dagarna. Så underbart. 
Red Mimmi på stubben under kvällen och övningskörde i mörkret när jag kom hem efter att ha duschat bort en hel helgs stallsmuts hihi!

Tisdag: I tisdags var jag verkligen helt förvirrad hela dagen. Eftersom jag inte varit i skolan under måndagen gick jag runt och trodde det var måndag hela dagen så det blev lite rörigt, speciellt när jag istället trodde det var onsdag under kvällen (;  
Jag hade också min allra första körlektion! Jag har valt att köra på Heléns och hittils känns det bra! Jag fick en väldigt gó körlärare och redan imorgon har jag nästa lektion, spännande! (:
Under kvällen red jag Mimmi igen på terrängträning för Jenny Björn. Mycket roligt sa hon och ryttaren sa att det var ovant att rida en häst som inte behöver bromsas hela tiden (; 
När jag väl kom hem spenderade jag en för sen halvtimma på att skriva klart idrottsuppgiften så att jag kunde ta ledigt från plugg resten av veckan, typ iaf.
 
Onsdag: Igår var det ingen vanlig skoldag, på gott och ont. Vi hade skolans årliga sammarbetsdag, Hagaborg, och det innebar att jag missade en sovmorgon (=effektiv morgontid) men å andra sidan slutade jag 12.15 istället för 16.00, så jag känner att det var ett bra byte ändå! (; Cyklade då hem och åt lunch innan jag äntligen fick spendera tid med Zäta efter att ha varit borta så länge från honom. Mycket hår och smuts rök och han var riktigt fin efteråt (: 
Utnyttjade det fina höstvädret och sprang en runda direkt när jag kom hem. Hittade hem till Matilda och hängde med henne och Emma där en stund innandet var dags att övningsköra igen och sedan packa upp allt efter helgen. Det har jag verkligen inte orkat ta tag i men igår gjorde jag det snabbt som attan så jag blev klar! Såg premiären av Bonde söker fru med mamma och bror innan det var dags för sista fixet innan sängen.  
 
Och till sist idag då, torsdag: Idag har jag, och resten av skolan, grymt ont i nacken efter en headshaking-övning under gårdagens Hagaborg, är väldigt seg och är därför riktigt glad över att jag endast går till lunch idag! (: Därefter blir det körkortsplugg och sedan stallet där jag äntligen får vara stallvärd igen och träffa mina söta ridlekisbarn. Ser fram emot det! (: 
 
Imorgon är Zäta min för resten av helgen, hur bra kan det bli egentligen? (:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback