» Bettbyte

 
Igår skedde en mindre, men viktig, förändring med Zätas utrustning, nämligen ett bettbyte. Tidigare har han gått på ett tredelat med fasta ringar och ganska tjock mundel, men eftersom han nu tyvärr blivit alldeles för stark och bitvis också stum på detta hakade jag på Cissis förslag att byta till ett med rörliga ringar och lite lättare mundel. Han behöver inte stödet från de fasta ringarna på samma sätt längre nu när han inte är bebis mer (: 
 
Så detta bett ska jag testa på riktigt idag! Jag tror att han kan vara riktigt fin på det faktiskt... Cissi sa också att han såg bättre ut redan igår på barnlektionerna, vilket låter lovande! 
Med tanke på bettbytet känns det extra bra att jag ska rida honom både idag och imorgon inför söndagens lektions DM, då hinner vi känna in oss på det lite mer och rida igång med det ordentligt (:
                                  
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback