» Listor och kom-ihåg-lappar

Är det något jag inte skulle klara mig långt utan i vardagen är det min almanacka och mina listor.
I almanackan har jag hela mitt liv planerat, oftast till punkt och pricka, och utan den skulle jag bli en oerhört vimsig person (;
Som tillskott till almanackan använder jag mig av kom-ihåg-lappar och listor av olika slag som jag lämnar på strategiska platser. Det kan till exempel ligga en lapp på min kudde om jag skall komma ihåg att smsa någon innan jag somnar, eller hänga en i skåpet i skolan för att inte glömma ta hem läxan.
Favoriten är dock, trots att den kan var aganska stressande ibland, att ha notes på skrivbordet på datorn. Då ser jag dem hela tiden och de är lätta att ändra om det behövs. Toppensmidigt (: Och som ni vet ääälskar jag att kunna checka av och styrka saker på mina listor, och därför brukar jag försöka ge dem så kort livslängd som möjligt genom att jobba undan det jag skrivit upp (;
 
Just nu ligger denna på mitt skrivbord, och den var myyycket längre för några dagar sedan kan jag lova. Skönt att kunna korta ner den (:




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback