» Fredag 2 november 2012, från Norrköping och riskettan till Västervik

Dagen startade med en minisovmorgon i min nybäddade säng, hur skönt med rena lakan hihi? Jag plockade dessutom fram mitt tjocktäcke igår så jag ville verkligen inte vakna och gå upp imorse (; 
 
Upp skulle jag dock eftersom riskettan och sedan bussresa står/stod på dagens schema. Från halv nio till tolv satt jag alltså och lyssnade på en föreläsning om risker i trafiken med två avbrott för rast och fika. Egentligen är det sjukt hur mycket risker det finns i trafiken och hur farliga vi trafikanter kan vara för varandra om vi gör fel val. Man fick sig några ankeställare minsann.
När det var klart på Helens kom mamma och hämtade mig för att åka hem och äta lunch innan hon skjutsade mig tillbaka till stan. Och nu sitter jag äntligen på Kalmarsbussen med destination Västervik för min del! 
Det ska bli riktigt skönt att komma bort lite och umgås med släkten, det var alldeles för länge sedan nu... Idag skall jag träffa mina kusiner och sova hos dem tills imorgon då jag flyttar över till farmor och förhoppningsvis träffar mormor och morfar också. Jag vet inte riktigt vad vi kommer hitta på under helgen, det får tiden utvisa! (:
 
Nu skall jag försöka sova en stund. Det borde inte bli allt för svårt med en proppmätt mage och ett huvud som verkligen ligger efter sömnmässigt (;
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback