» Tisdag 8 maj 2012

Livet rullar på så smått och härom dagen insåg jag att det på fredag endast är 5 veckor kvar till sommarlov! Känslan kan ju inte beskrivas som annat än underbar, eller hur?! :DD

Inledde iaf dagen med att besöka vårdcentralen för att ta nya blodprover. Precis som förra gången var det lite läskigt men samtidigt fascinerande, wierd huh? (; Vi fick svar på blodvärdena i eftermiddag och de såg mycket bättre ut, bara att invänta resten av svaren typ järnvärdet (y) Fortsatte sedan till skolan där lite vettigt och lite vettigt blev gjort innan det var dags för stallet!

Jag vet inte vad för humör Zäta var på idag men han var minst sagt irriterande... Under 5 minuter rymmde han från boxen 3 gånger, bar agick rakt ut och över mig, och jag var mindre glad. Jag vet inte varför han har börjat rymma men under den senaste tiden har han börjat utforska stallet mer och mer på egen hand, något som aldrig hände när vi stod i andra gången. Konstigt nog går han aldrig ut trots att stora dörren precis bredvid boxen oftast är öppen, utan testar hellre andras boxar eller stallgången. Inte vet jag om det är vårkänslorna som gör honom så busig eller om han bara testar mig, men oavsett vilket ska han inte få vinna, jag ska nog kämpa emot om han fortsätter hihi! Till slut kunde jag iaf borsta honom i boxen och allt var frid och fröjd igen (: 

I stallet hann jag även med en kort löptur i skogen medan Zäta åt och lite matteplugg innan det var dags för USmöte. Som vanligt blev det gofika och lite dösnack men annars var det ett ganska kort möte idag, kort och konsivt är grejen! (: Cyklade sen hem och sedan dess har jag bara slappat i soffan med lillebror framför tv:n, ett helt okej avslut på kvällen med andra ord.

Nu ska jag alldeles strax hoppa i säng och ladda batterierna inför morgondagen, som trevligt nog startar med nationella prov (;

Gonatt!

- Rymlingen himself haha



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback