» Tisdag 29 maj 2012

Idag fick jag äntligen den effektiva morgontiden som gick till spillo igår! Spenderade nämligen dagens sovmorgon med att promenera, plugga matte och se på ett halvt avsnitt av "Pretty litte liars" medan jag åt en extra snarrig frukost (:
Åkte sedan till skolan för att ha muntligt nationellt prov i engelska och mattelektion. Engelskan är verkligen ett ämne som kan bära eller brista just nu. Jag uppskattar engelskan som ämne och har aldrig haft svårt för det och därför fått bra betyg i princip jämt. Men sedan vi bytte lärare mitt i den här kurseb har nästan hela klassen vänts upp och ned och däribland också jag... Jag får helt enkelt se hur det går men om det blir som jag befarar kommer jag nog inte ge med mig så lätt.
Iaf. Jag tror att provet gick hyfsat även om det känns superlöjligt att filma sig själv med datorn (; Mattelektionen var mest dryg och jag var mer än glad när den var över!

Slutade vid lunch idag för ovanlighetens skull på tisdagar och det uppskattades såklart! (: Tog spånkan och cykeln upp till stallet och spenderade över en timma med att pyssla med Zäta. Hovskägg, öronludd och nackstubb klipptes och nattens torv inklusive dagens smuts borstades bort och avslöjade en häst som faktiskt är vit under sina prickar (; Avslutade med att gå ut och äta massor smarrigt gräs innan han fick gå in i boxen igen (:

Eftersom vi hade USmöte vid 18.00 var det ingen idé att åka hem när jag var klar så istället satte jag mig och pluggade i stallets kök. Mer matte som gick förvånadsvärt bra och lite läsning av engelskaboken innan jag fick hoppa in och hjälpa Emma med Pari. Duktiga var de och det bådar gott inför helgens tävling (y)

USmötet gick också bra trots att bara halva gruppen medverkade men med lite muffinspapper kan man ha mer roligt än man tror (; Cyklade sedan hem och lagade "Lady och Lufsen-pasta" till familjen inna jag fastnade framför DHW. Nu blir det mer tid tillsammans med den konstiga engelskaboken och uppladdning inför veckans drygaste skoldag haha.

-"Bäst att hålla ett öga på matte" Haha (:



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback