» Ruggiga svansar

Den här terminen har jag lagt märkte till att Zätas svansrot har varit ganska ruggig och skavd när vi har kommit hem efter diverse tävlingar. Eller skavd är egentligen fel ord, den ser mer ut som om han har stått och kliat sig mot lämmen. Det här "problemet" fanns dock inte när vi åkte i Nickans transport i helgen. Troligen eftersom den endast har gummimatta på lämmen och inte "gräsmatta" (grön plastmatta som ser ut som konstgräs) som Cissis. 

Iaf. För att bli av med denna ruggiga svans har jag funderat på att införskaffa ett svansskydd till nästa termin eftersom lappen på täcket uppenbarligen inte hjälper. Vill då ha ett kort och inte ett som täcker hela svansen.
Jag har kikat lite på en variant från Hööks som inte kostar skjortan. Känner att det kan vara värt att införskaffa ett sådant, jag vill ju inte att hans tjocka, fina svans ska förstöras!! (:

Har ni någon erfarenhet av den här sortens skydd? Eller kanske till och med ett ni vill bli av med hihi? (:



- Imorgon får Zäta dock klara sig utan. Detta finns på Hööks


Du kan ju linda svansen med en linda ;)

2012-05-28 // 16:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback