» Lördag 19 maj 2012

Kom hem från en lång dag i stallet för ca en timma sedan och efter lite mat och slappartid känner jag mig som mig själv igen!
Men dagen har gått som smort! Började med att följa med Hillevi och Tuva upp till sjukhusfältet för att fota dem lite bland alla fina maskrosor. Ett ganska chilligt uppdrag då jag mest satt i solen på en stor brunn och hade roligt med min kamera (; 
När jag kom tillbaka (sackade efter lite på hemvägen eftersom jag stannade och fotade det fina havet av maskrosor och en söt humla) var det dags att hålla lite hoppträning för Ebba och Hamlet. Riktigt duktiga måste jag säga att det var och de utvecklas massor hela tiden. Superkul! Och som vanligt var det jätteroligt att hålla lektion (: 

Efter Ebbas hoppning tog vi lördagsfika och med chokladbollskaka i magen satte jag sedan igång med att fixa lillhästen. Det var en tröttis som placerades i duschspiltan och badades från topp till tå innan manen flätades och vi gick ut på promenad för att torka. Då blev han desto piggare och nästan tittig haha. Avslutade med att äta massa tjock grönt gräs innan han fick gå in och sova för dagen. Kvällsfodrade stallet lite snabbt och sedan bar det av hemåt i Hillevis bil (:

Nu håller jag på att ladda om och tagga igång inför morgondagens final! Har en domare att överbevisa hihi (;

Dagens motiv (: Tuva och Prissa, Hillevi och Pepsi, maskros-hav ↓








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback