» Vårruset 2012

Något jag har satt som mål för mig själv den här våren är att jag ska springa Vårruset :) Banan är 5 km lång och går runt om i Norrköpings innerstad, på asfalt och upp och ner för huvudgatan osv.
Är redan lite taggad haha! Starten går dock inte förrns 15 maj, men det är bara bra, då hinner jag komma igång med löpträningen ordentligt igen och det är något som verkligen behövs! Sprang hem från stallet igår och jag kan ju säga att mina vader protesterade måttligt ;) Så det är bara att sätta igång att träna ordentligt nu, ut i vårluften och trampa på liksom :)
Självklart har jag ett tidsmål också; Under 25 min vill jag springa, och absolut inte över! 25 minuter skulle innebära 5 minuter per kilometer och det är vad jag som normalperson bör kunna prestera utan att dö av ansträngning, så det ska jag göra också! :)

Det här med mål tycker jag är viktigt. Enligt mig är det bra att ha något utöver skolan, största intresset, osv att hålla siktet inställt på. Dessutom går tiden oftast mycket fortare om jag aktivt jobbar mot något och då kanske vägen fram till sommarlovet känns lite lättare också? :) Efter Vårruset är det ju bara cirka 4 veckor kvar i skolan och sen är det sommarlov :D

- En riktig sporre för mig faktiskt, längtar! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback