» Mat i praktik i teori

Idag startade mitt nya individuella val, Mat i praktik och teori :) Startade därför dagen med att irra runt i Norrköpings innerstad för att hitta byggnaden där jag skulle vara. Kursen går nämligen inte på Haga utan på De geer, fast inte heller på De geers gymnasium utan i en annan byggnad. Det är lite snurrigt haha ;)
Men jag hittade dit iaf med lite hjälp av en snubbe och tillslut hittade jag även rätt klassrum. Idag gick vi bara igenom planering och kursmål osv och gick på en rundtur runt i byggnaden. 
Då fick vi bland annat se elevmatsalen där de olika årskurserna lagar maten åt varandra och á la carte-resturangen där vem som helst får komma och äta. Tycker det är lite häftigt att eleverna lagar all mat faktiskt :)

I morgon ska vi baka bröd och laga köttfärssoppa, känns som en ganska bra start på kursen. Och har jag inte helt fel tror jag att den kan bli riktigt rolig och lärorik :) Taggad!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback